Vai jatkuuko vanha meininki? Jaa-a, sen varmaan aika näyttää... =) Suunnitelmia, haaveita, ajatuksia (miten sen sitten haluaakaan ilmaista) on vaikka mitä, mutta mitkä niistä toteutuu on sitten toinen juttu. Kuluneella viikolla on tullut mietittyä kaikenlaista... Alkuviikosta mieliala oli aika allapäin, kun olin niin toivonut pääseväni kultsin luona käymään nyt joululomalla, mutta sitten se ei onnistunutkaan. Hänellä oli eilen synttäritkin, ja mä olin vähän suunnitellut jotain kivaa yllätystä, mutta ei voi mitään. No, voi kai niitä synttäreitä juhlistaa joskus myöhemminkin, sit kun nähdään... =)

Jotain hyvääkin tuosta pettymyksestä seurasi. Mä nimittäin mietin sellaista, että jos mä haluan olla jollekin se ykkönen (kun välillä tuntuu, että mä jään aina viimeiseksi, vaikkei se ehkä totta olekaan) niin ehkä mun pitäis itsekin laittaa itseni ykköseksi... Eli olla ehkä vähän "itsekkäämpi" (hyvässä mielessä) ja tehdä sitä mitä itse haluan. Ja jos mä kerran haluan hoikistua ja päästä parempaan kuntoon, niin itse mun on se tehtävä, ei se itsestään tapahdu! Tuolla hyllyssä on monta erilaista kuntoilu-dvd:tä ja -videota, ehkä niitä vois joskus käyttääkin... Kokeilla ainakin. Se stepperikin on, minkä reilu vuosi sitten ostin... ;o) Ja kun jouluherkutkin on jo syöty tai laitettu pakastimeen piiloon, niin vois ehkä alkaa taas miettiä mitä sitä suuhunsa laittaa. Mä kun ihan oikeasti tykkään salaateista ja hedelmistä ja kasviksista, mutta on mukamas niin työlästä kuoria välipalaksi pari porkkanaa tai tehdä salaattia tai... Hedelmiä sentään tulee syötyä. Muutenkin mä olen miettinyt tuota ruokapuolta, että miksi ihmeessä tulee aina tehtyä niitä samoja juttuja? Mäkin olen kokki, ja ohjeita löytyy kyllä joka lähtöön, miksei niitä sitten tule hyödynnettyä...? Mä ajattelinkin haastaa itseni tekemään jotain uutta tuolta koulun ohjeista vähintään kerran viikossa, samalla tulee sitten kerrattua niitäkin...

Ja täällä kotona on vähän liikaa sellaisia "väliaikaisratkaisuja", ajatuksella "sitten joskus laitetaan toisella lailla"... No, ehkä se joskus on nyt! =) Jotain mä olen jo saanutkin tehtyä... Nimittäin pitkään keittiön nurkassa maalausta ja paikoilleen laittamista odottanut maustehylly on nyt maalattu (tai oikeastaan lakattu värillisellä lakalla), ja odottaa nyt paikoilleen laittoa. Pitää vielä tutkia millä sen parhaiten saa paikoilleen, kun se kohdeseinä on kantava seinä, eli ei mitään kipsilevyä. Muutamia muitakin hyllyjä olis laitettavana, tosin niitä varten pitää ensin ostaa kiinnitysruuvit, kun ne ei kuuluneetkaan pakettiin... Eilen mä lakkailin valkoiseksi Lundian cd-hyllyjä, jotka ostin huuto.netistä ennen joulua. Iltapäivällä yritin laittaa niitä paikoilleen, mutta yhden ruuvin kanssa tuli pieni ongelma. Se kiertyi vinoon, enkä mä saanut sitä irti, kun ruuvimeisseli alkoi vaan pyöriä siinä kannassa... No, me oltiin menossa tädin luona kahvilla käymään, joten mä pyysin samalla reissulla äidiltä lainaan akkuporakoneen, jos sillä sais sen ruuvin irti. Se porakone on nyt tuolla latautumassa, huomenna pitää yrittää... Toivotaan parasta! =) Kyllä se liukukisko "tyhjänä" toimii noin vinossakin, mutta luulen, että kun siihen tulee hylly päälle niin sitten ei enää toimikaan...

Illalla tosiaan käytiin sitten tädin luona kahvilla, "isomummon synttäreillä". Hän oli syntynyt 1.1., ja ennen käytiin aina isotädin luona silloin, mutta nyt jo pari vuotta tädin luona. Isomummo kuoli jo kun mä olin pieni, 70-80-lukujen vaihteessa (en muista enää tarkkaan), mutta tapana on ollut kahvitella aina vuodenvaihteen tienoilla. Oli ihan kivaa, vaikkei siellä muita ollutkaan kuin minä, sisarukset, äiti ja täti.

Mitäs muuta? Joulu meni äidin luona ja lahjojakin tuli muutamia, mm. Mamma mia-dvd ja soundtrack (JEE!), flanelli-yöpuku (oikein mukava ja lämmin), meikkisiveltimiä (näistä olen haaveillut pitkään) ja muovikauhoja (jotka onnistun aina katkomaan, joten tarpeeseen tuli). Aattona oltiin ihan kotosalla (siis äidin luona), täti kävi syömässä ja vaihtamassa lahjoja. Illalla katsottiin Mamma mia ja veljen kaveri kävi kahvilla. Joulupäivä meni oikein laiskasti elokuvia katsellen. Äiti satutti aamulla portaissa toisen jalkansa eikä oikein päässyt liikkumaan, joten senkään takia ei käyty missään. Muuten olisi varmaan käyty hautausmaalla kävelemässä... Isä oli ollut joulun kipeä, joten tuli joukkoon vasta tapanina. Silloin sitten syötiin yhdessä ja muuta mukavaa. Illalla tulin sitten "käymään" täällä kotona, kun lauantaina oli ravit. Siellä sai taas juosta, kiirettä riitti, niinkuin 75-raveissa aina!

Liikaa ei jouluna tullut syötyä, mutta silleen sopivasti kinkkua, laatikoita, rosollia, savulohta, "sekameteliä"...  Laatikoita on pakkasessa vieläkin, niitä on kiva syödä myöhemminkin. Leivonnaisia tuli syötyä ehkä vähän liikaa, mutta suklaa jäi aika vähiin. Yhtäkään konvehtirasiaa ei ollut, mutta sellaisen ison (400 g) Toblerone-pötkön sain lahjaksi. Vähän oli tädin tekemiä suklaita (jotka sisko söi suurimmaksi osaksi) ja vähän niitä itsetehtyjä (kun osa meni lahjaksi).

Vuodenvaihteen olin taas äidin kanssa, kun sisko ja veli oli omien kavereidensa luona. Katsottiin yläkerran ikkunasta ilotulituksia, järven yli näkyy aina paljon raketteja, ja kauhisteltiin tuulta. Ulos ei tehnyt mieli mennä... Yöllä tehtiin vielä itse perunasalaattia kun kaupan hyllyt oli sen osalta päivällä tyhjinä. Tuli muuten tosi hyvää, eikä ollut vaikeeta, kun keitettyjä perunoitakin oli valmiina kaapissa... Keskiyöllä lähetin J:lle hyvät uudenvuodentoivotukset tekstarilla, kun he oli keikalla Turussa. Muuten oltais varmaan oltukin yhdessä... Tinaa olis ollut kiva valaa pitkästä aikaa, mutta ei sitten muistettu ostaa. Ehkä ensi vuonna... =) Silleen on siis mennyt minun juhlapyhät. Loppiaisena onkin taas ravit...

Huomenna, riippuen siitä miten paljon on pakkasta, ajattelin joko käydä kunnon kävelylenkillä ulkona tai tutustua johonkin noista dvd:istä... Aamulla aion käydä vaakalla ja ottaa mittanauhan taas esiin (HUI!), sitten nähdään mistä lähdetään! Katsotaan sitten miten kauan tsemppi kestää, mutta nyt ainakin on vakaana aikomuksena saada Tiny kuntoon, ehkä parempaan kuntoon kuin koskaan ennen!!! =D