Anteeksi vaan kaikille, että olen ollut niin laiska päivittelemään tätä blogiani... Olen mä muutaman kerran aloittanutkin kirjoittamaan jotain, mutta ei siitä sitten olekaan tullut mitään. Nolostunut No, jospa nyt jotain yrittäis tänne saada...

Mä olen yrittänyt täällä saada sitä isän villapaitaa valmiiksi, vaikka taitaa kyllä tältä talvelta olla villapaitakelit jo aika vähissä... Hihat on jo neulottu ja toinen ommeltukin paikoilleen, toinen pitää vielä ommella. Huomiseksi lupasin sen valmiiksi, toivottavasti on sopiva. Kyllä se minun päälle ainakin menee, ainut mitä mietin niin toivottavasti kaulus ei ole liian kapea... No, se on kyllä nopea purkaa ja tehdä uusiksi, jos niin käy. Kunhan nyt saan loppuun asti tehtyä niin otan sitten kuvan, että millainen siitä valmiina tuli.

Mitäs muuta mä olen touhunnut? No yksi viikko meni juostessa kaiken maailman virastoissa: työkkärissä, kelalla, pankissa... Ja puhelimessakin tuli roikuttua jonkin verran. Tuli nimittäin tammikuussa liiton maksamat päivät täyteen, ja nyt saa sitten vaan työmarkkinatukea. Samalla piti tehdä tarkistus asumistukeen ja pankista piti pyytää lykkäystä opintolainojen takaisin maksuun ja... Meni vähän kaikki sekaisin tuosta. Mutta eiköhän tää tästä taas. Kun jostain onnistuis löytämään töitä välillä niin olis oikein kiva. Kovasti olen yrittänyt edes kesätyöhakemuksia lähetellä, kun ei pidempiaikaisia paikkoja oikein näytä olevan, mutta saa nyt nähdä... No, ainakin viinijuhlille kysyivät jo alustavasti, joten jos ei muuta löydy niin sinne sitten taas ensi kesänä. Harmi vaan, että ne kestää vaan reilun viikon... Hymy

Viime viikon alun mä olin oikein ahkerana täällä kotona. Siivoilin ja tuolla makuuhuoneessa pistin koko järjestyksen uusiksi. Tarkoitus oli laittaa sinne pöytä ompelutöitä varten, mutta se jäi vielä vähän kesken, kun... Mulla on sellainen tosi hyvä täysmäntyinen pöytälevy (Lundiaa), johon ostin erilliset jalat (se on aikanaan ollut mulla kirjoituspöytänä kirjahyllyyn upotettuna), mutta niiden kanssa tuli sellainen ongelma, että kiinnitysruuvit oli himpun liian pitkät. Olis ruuvien kärjet tulleet pöydän pinnasta läpi... No isä kävi keskiviikkona, toi mulle uuden vanhan pesukoneen, ja lupasi etsiä sopivat ruuvit, ettei tartte mennä ostamaan. Oli muuten ihan älyttömän painava se pesukone! Teki tiukkaa, että saatiin kahdestaan kannettua se tänne toiseen kerrokseen (ei ole hissiä). Mutta tuolla se nyt on, kylppärin nurkassa, ja hyvin toimiikin. Hymy

Torstaina olikin sitten mukava päivä, kun päivällä sain tädiltä auton lainaan ja illalla vielä sen mun miehenkin tänne kylään. Silmänisku Olivat tuolla Kunnonpaikassa soittamassa, ja lähti sitten tänne yöksi kun kävinhän mä tottakai kuuntelemassa. Harmi, ettei pidemmäksi aikaa voinut jäädä, mutta perjantaina oli jo keikka muualla... Eilen ja tänään he ovat olleet Tahkolla, mutta en sinne sitten päässyt, kun täti tarvitsi auton takaisin. No, jospa me nähtäis taas piakkoin...