Juu, olen saanut jotain neulottuakin tässä talven mittaan, vaikka välillä olikin vähän taukoa. Olen "opetellut" neulomaan ohuempaa lankaa. En vieläkään kauheasti siitä tykkää, eikä sormenpäät vieläkään kestä kokonaisen sukkaparin neulomista 2½-numeron puikoilla yhteen putkeen, mutta tällaiset sukat olen jo saanut valmiiksi asti:

Anemone-sukkien ohje löytyy täältä. Ja vaikka ohjeessa lukee, että sukat ovat kokoa 36, niin minun sukat mahtuu 39 jalkaan. Lankana minulla oli BC Garnin Sock Wool ja puikot 2½, kuten ohjeessakin. Lankaa meni hieman yli kerä, toisesta sukasta puuttui vähän yli resorin verran, kun ensimmäinen kerä loppui. Nämä oli ensimmäiset sukat, jotka tein kärjestä aloittaen, ja tykästyin kovasti. Nyt on samalla ohjeella (ilman reikäkuviota) toisetkin sukat tulossa:

Näistä tulee hieman pienemmät, kun olen yrittänyt neuloa ne tiukemmin, koko on ehkä noin 38. Lanka on Garnstudion Fabel, kuten kuvastakin näkyy, ja puikot edelleen 2½. Langan pitäisi juuri riittää molempiin sukkiin, ainakin painon mukaan...

Tällä hetkellä työn alla on tällaista:

Eli jussipaita isälle. Pikkusisko aloitti neulomisen, ja neuloi suunnilleen salmiakkikuvion puoleen väliin, mutta sitten into loppui, joten isosisko jatkaa, että tulis valmistakin. NauruOhje on itse muokattu Mary Oljen Kauneimmat käsityöt-kirjan pohjalta, kun ohjeen mukaan tehtynä tuosta olis tullut ihan kauhean iso. Yksinkertaistettiin sitten ohjetta vähän muutenkin, ja paita onkin neulottu putkena kainalokavennuksiin asti. Lankana on Gjestalin Maija, puikot resoreissa 3 ja muuten 3½.