Viime yön olin äidin luona, kun on saanut toimia kuskina pikkusiskolle... Eilen illalla pääsin saunaankin! Voi, se oli niin ihanaa pitkästä aikaa, vaikken mikään himosaunoja olekaan. Edellisestä kerrasta oli, hmm, varmaan liki vuosi! Sen muistan, että se oli Jyväskylässä, Jyväshovissa, kun kulta oli siellä keikalla ja mä olin mukana. Yöllä kahden aikaan käytiin sitten kahdestaan saunassa... Hauskaa oli, vaikkei siellä kauheasti löylyä ollutkaan. Mutta nyt sai kaikessa rauhassa maata lauteilla hikoilemassa, ja se tuntui kyllä taivaalliselta tanssitunnin jälkeen... Ei tosin kauhean kauan viitsinyt viipyä, kun kello oli jo aika paljon ja naapurin makuuhuone on seinän takana! (Kukahan senkin talon on suunnitellut? Naapurin sauna on sitten veljen huoneen vieressä...)

Huomenna olis sitten sisko tulossa tänne mun luo, siivoamaan taksvärkki-päivänä... No, tulkoon sitten, tiskaamaan ja imuroimaan ja jotain, kai tuota jotain tekemistä keksii 10 euron edestä. Yritin ehdottaa, että olisi siivonnut oman huoneensa, mä olisin antanut kyllä sen rahan, mutta ei kuulemma käy. Ei sitä kyllä päivässä oliskaan siivottu...

En onneksi tainnut tulla pahemmin kipeäksi tällä kertaa, äänikin alkaa jo olla melkein normaali. Se työhaastattelu meni eilen ihan kivasti, mutta päätimme yhdessä sen rehtorin kanssa, että ehkä on parempi, jos en aloita siellä. Haluaisin kuitenkin löytää koulutustani vastaavaa työtä, ja tuohon olisi pitänyt sitoutua puoleksi vuodeksi työllistettynä pienellä palkalla. Niin, paikka oli siis kouluavustajaksi samalle ala-asteelle (vai alakouluko se nykyään on?) mitä itse aikanaan kävin. Heille olisi siitä vain haittaa, jos homman jättäisi kesken paremman paikan tullessa kohdalle. Ja kun en kuitenkaan ole hakeutumassa opettajaksi tai muuta vastaavaa, niin parempi näin. Muutamia työhakemuksia on kuitenkin parhaillaankin vetämässä ja lisäksi olen hakenut yhdelle kurssille, joka on tarkoitettu nimenomaan restonomeille ja tradenomeille opintoja syventämään. Kurssi alkaisi lokakuun lopulla ja kestäisi toukokuun loppuun. Saa nähdä kuinka käy...

Edellisestä työpaikastanikin soitettiin aamulla, että kiinnostaisiko tulla työllistetyksi sinne tekemään iltavuoroja 6,5h/pv, kun heillä ei ole työntekijöitä. Mutta en tiedä. Palkka on onneton, tosin ei se työkään kovin vaativaa olis varsinkaan illoissa. Lisäksi mulla on keskiviikkoiltaisin se tanssikurssi, ja perjantaisin on usein raveja, joten ne pitäis sitten unohtaa, jos tuonne lähtis. Mä olin siellä pari vuotta, tein ihan täyttä päivää, ja kun ne työt loppui niin lupasin itselleni, etten enää lähde ellei ole pakko, toisin sanoen työkkäristä määrätä. Se perushomma (periaatteessa lounaskahvila) olis ihan ok, mutta siihen liittyy niin paljon kaikkea muuta, että ei oikein innosta. Loppuvuodesta voisi olla se entinen paikkakin taas tarjolla... Äh! Toivottavasti saa jotain muuta ennen sitä.