...on Novitan viime kesän lehdessä ollut rusettitoppi. (kuva tulee pian)

Tämä oli minulla "bussineuleena" viinijuhlien aikaan, mutta toki tein sitä myös kotona. Olin siis viinijuhlilla töissä, neljäs kesä siellä, ja varsinkin iltaisin tarvitsi välillä ajanvietettä, kun töiden jälkeen sai bussia odotella... =) Langan sain SNY-vaihdossa Pamilta, yhden kerän ostin varmuuden vuoksi lisää, ja onneksi ostin. Lankaa meni vähän vajaa kolme ja puoli kerää (jäljelle jäi 65g). 

Jos olisin tehnyt paidan ihan ohjeen mukaan niin kolme kerää olisi varmaan rittänyt, mutta koska halusin siitä topin sijaan tunikan niin se on tehty S-koon silmukkamäärillä, mutta XL-koon pituuksilla. Aluksi aloitin tekemään L-kokoa (olin jopa neulonut mallitilkun, ja koon piti olla oikea), mutta aika äkiä totesin, että siitä olisi tullut ihan kamala teltta! Mittailin sitten sitä tekelettä uudelleen, ja totesin, että leveydessä S-koko riittää. Ja minä en todellakaan ole kokoa S! =D Mutta tunikasta tuli lopulta ihan sopiva, ja vaikka väri ei olekaan oikein "minun väri", niin kyllä siitä ihan käyttövaate tuli. =) Farkkucaprien kanssa sopii hyvin yhteen... Samalla mallilla voisin tehdä toisenkin paidan, mutta jostain muusta langasta. Ei Puro Batikissa mitään vikaa lankana ole, mukava sitä oli neuloa ja ihan mukava paita on päälläkin (vaikka onkin akryyliä), mutta väreistä en kauheasti tykkää. Ja jos toisen tekisin, niin se voisi olla ihan yksivärinen...