Ei ole paljon tullut täällä pyörittyä, kun pikkusisko oli kylässä, syyslomaa viettämässä. Sen pimun kanssa on kyllä aina hauskaa, mutta tämän painonpudotuksen kannalta nämä vierailut on aina vähän haasteellisia... Nytkin piti leipoa lusikkaleipiä (kotitaloustunnin "kotiläksy") ja porkkanakakkua. Mä yritin kyllä olla oikein maltillinen niiden syömisen kanssa, ja ison osan annoin mukaan lähtiessään, kun siellä niitä syöjiä on vähän enemmän. Loput kakusta menee pakastimeen vierasvaraksi, lusikkaleivät varmaan säilyy tuolla rasiassakin. Ja syötiinhän me toki oikeatakin ruokaa, ei mennyt pelkäksi herkutteluksi. =) Tiistai oli lihapullapäivä, keskiviikkona tehtiin broileri-risottoa ja eilen kaalilaatikkoa... Mitäs muuta me tehtiin kuin syötiin ja leivottiin...? No, ainakin katsottiin molemmat Karvis-elokuvat ja neiti luki ja pelasi tietokoneella ja... Ai niin, ja digiboxi tilttasi ihan totaalisesti! Onneksi kaapelissa näkyy nuo perukanavat ilmankin. Ja takuukin on vielä voimassa, kunhan isä vaan löytäisi sen ostokuitin (sain sen viime jouluna lahjaksi)...

Minä sain jotain käsitöitä valmiiksi, niistä laitan kuvia vaikka viikonlopun aikana... Nyt en jaksa rueta kuvailemaan. Sukkasato taitaa minun osalta jäädä kyllä vähän laihaksi, kun olen innostunut neulomaan muuta, mutta ei voi mitään. Parit sukat olen kuitenkin saanut tehtyä, ja lisää tulee sitten kun siltä tuntuu...

Ensi viikolla alkaa sitten se kurssi, ensimmäinen lähipäivä on tiistaina. Maanantai on etäpäivä, pitää tutustua Savonia-amk:n nettisivuihin. Onkohan siellä paljonkin uutta tietoa, samassa koulussa kun olen sen restonomin tutkinnonkin aikoinaan hankkinut...? Sitä mä olen tässä miettinyt, että ollaanko sitä nyt virallisesti opiskelija vai työtön vai mikä? Voiko esim. bussiin ostaa opiskelijakortin? Tai saanko mä vaikka kansalaisopistossa keväälläkin työttömyysalennuksen, eihän mun tulot mihinkään kasva? Vai menettääkö tässä kaikki mahdolliset alennukset nyt kun on kurssilla? No, sitä pitää kysyä sitten ensi viikolla... Koululla saa sentään syödä opiskelijahintaan.

Juu, mutta nyt mä lähden suihkuun, syömään ja illalla raveihin... Hauskaa perjantain jatkoa kaikille! =)

SARA25.JPG (12290 bytes)