Jotain piti kirjoittaa, mutta mitähän se oli? Kyllä on taas hyvä muisti... No, ainakin hammastarkastuksessa löytyi pari reikää, joten nyt odotetaan sitten pari kuukautta varsinaista hammaslääkärin aikaa. Ensimmäinen vapaa aika oli 10.12., ei sentään ensi vuoden puolelle mennyt... Onneksi hampaisiin ei koske, mikä toisaalta on sikäli huono juttu, että reiät pääsee huomaamatta kehittymään. Pitää olla jo tosi iso reikä, että mulle tulee hammassärkyä (se menee sitten jo todennäköisesti juurihoidoksi). Eilen illalla ei saanut edes pestä hampaita, kun oli sitä fluorilakkaa suussa... Siitä mä en kyllä tykkää yhtään! Hammaslankaa pitäis muistaa käyttää, kun mulla on niin tiiviit hammasvälit. Se on vaan sikäli kurjaa, kun aina vuotaa ikenet verta sen jälkeen...

Tänä aamuna loppui sitten minun autoilut taas toistaiseksi, niin kuin edellisessä postauksessa jo mainitsinkin... Vein aamulla sen auton huoltoon, ja täti hakee sen sieltä kun se on valmis. Haluaa välillä itsekin kokeilla ajamista, ettei taidot ihan unohdu. Ei ole sen leikkauksensa jälkeen vielä ratin takana istunut... Kiva oli kun sai vapaasti ajella ja harjoitella (kolhusta huolimatta), vaikka olis kai tuota enemmänkin voinut hyödyntää. Mä en vaan osannut ihan huvikseen lähteä ajelemaan... Kai mä olen siitä maininnutkin, mutta mulla ei ole kortti ollut vielä pitkään. Mä olin autokoulussa keväällä, aloitin maaliskuun lopulla ja kortin sain kesäkuun alussa. Pikkuveli ehti vähän edelle (viikon verran taisi olla), vaikka on minua reilut 13 vuotta nuorempi... =) Rahasta se on ollut kiinni, nyt isä sanoi, että ala mennä, hän maksaa. Kiitos siitä hänelle!

Mitäs muuta? Kesä ainakin taitaa olla jo lopullisesti ohi, aika kylmää on tänäänkin ollut. Ja eilen illalla piti jäätä raapata auton ikkunoista, kun olin äidin luota lähdössä! Onneksi moottoritie oli ihan kuiva, ei ollut  mustaa jäätä, autossa kun oli tietenkin vielä kesärenkaat... Toisaalta on aivan ihanaa, kun tulee kylmää ja pakkasta. Saa taas hyvällä omalla tunnolla käpertyä viltin alle telkkaria tai leffaa katsomaan, tai vetää villapaidan päälle ulos mennessä. Kaivaa kaapista esiin pipot ja lapaset ja kaulaliinat... Villasukat on olleet käytössä jo jonkin aikaa. En tiedä johtuuko siitä, että olen syntynyt vuoden pimeimpään aikaan, vai mistä, mutta mä ainakin tykkään tästä. Saa polttaa kynttilöitä ja juoda lämmintä ja kaikkea... Vaikka talvi, kevät ja kesä ovat ihania nekin, en suostuisi luopumaan syksystä. Onneksi meillä on kaikki neljä vuodenaikaa!
nature214.gif