Hmm, ei taidakaan minusta tulla puutarhuria, ainakaan vielä. Äsken soittivat liitosta, ettei minun työhistoria riitä saamaan koulutuspäivärahaa... Minun töistä kertyy vain vähän yli 6 vuotta, kun tarvittaisiin 10. Sikäli hassua, että olen kuitenkin kesästä -94 ollut töissä raveissa, mutta niitä on liian satunnaisesti, että ne riittäis tuohon. Harmi! Mä olen kai ollut liikaa koulussa, niin ei ole töitä päässyt kertymään...

Soitin sitten työkkäriinkin, ja kyselin onko mitään muita vaihtoehtoja kuin opintotuki ja tuo koulutuspäiväraha, mutta ei kuulemma ole. Työssäoleville on omat vaihtoehtonsa, mutta ne ei sitten kosketa meikäläistä... Oppisopimusta suosittelivat, kun siinä olis töissä samalla kun opiskelisi, ja kyllähän se minullekin kelpaisi, mutta ongelmana on sitten löytää se paikka. Pitäis löytää kukkakauppa, joka ei mene nurin kesken kaiken, ja suostuis vielä ottamaan opiskelijan sinne hääräämään... Pitänee alkaa etsimään ja kyselemään.